Intervju: Rusmir Hrvić dir. Klas d.d. Sarajevo, članice AS GROUP

intervju_rusmir

-Kakvo ste stanje zatekli u Klasu i kakvi su Vaši strateški planovi vezani za tu kompaniju?

Klas je jedan od najboljih bosanskohercegovačkih brandova. Zaista fascinantno izgleda njegov nastanak, razovoj i svih ovh 112 godina postojanja. Pratili smo razvoj Klasa u poslijeratnom periodu. Naš cilj je vratiti se na stare staze uspjeha branda i cijele kompanije.

-Mogu li se u narednom periodu očekivati još neke akvizicije slične preuzimanju Klasa – u kojim granama se one prije svega mogu očekivati?

Imali smo u veoma kratkom periodu tri vrlo značajne akvizicije, tako da za sada ne treba očekivati nove.

-S obzirom da Vaša grupacija predstavlja svojevrstan izuzetak u bh. poslovnoj zajednici, možete li nam ukratko opisati ključne elemente Vaše poslovne strategije koje Vas u pozitivnom smislu izdvajaju i drže Vašu krivulju uspjeha u kontinuiranom rastu?

Na ovo pitanje bi odgovor mogli dati drugi. Mogu samo kazati da postoji nekoliko važnih strateških opredjeljenja i našoj poslovnoj politici, a najvažniji su: razvoj brandova, uspješnost u poslovanju, tj. uvijek i svemu dati novu vrijednost koja bi nas na tržištu trebala činiti konkurentnom , kao i društvena odgovornost kompanije koja se temelji na očuvanju postojećih i otvaranju što većeg broja novih radnih mjesta tamo gdje je to moguće, jer smatramo da su radna mjesta u ovom trenutku najveći izazov za cijelu ekonomiju i društvo.

-Koje su najveće manjkavosti poslovnog ambijenta u BiH koje Vam otežavaju poslovanje – u poređenju sa periodom od prije nekoliko godina, da li i na kojem planu primjećujete određena poboljšanja u tom smislu?

Najveće manjakovisti poslovnog ambijenta su zakoni koji ograničavaju razvoj domaćih proizvođača. U mnogim situacijama su bosanskohercegovački proizvođači nekonkurentni ne zbog svoje nesposobnosti, naprotiv, nego zbog zakonskih regula. Nemamo svi jednake uvjete za poslovanje. Strani proizvođači su u prednosti na našem domaćem tržištu, što je apsurdno i što direktno utiče na razvoj cijele ekonomije i ugrožava opstanak postojećih radnih mjesta, a kamo li otvaranje novih.

-Možete li nam ukratko predstaviti grupaciju jezikom borjeva?

Imamo 2.700 uposlenih, u tri divizije: tekstilna, prehrambena i trgovina.  Naš ukupan prihod je oko 200 miliona KM. Izvozimo u 22 zemlje svijeta na četiri kontinenta.

-Kakva su Vaša očekivanja u smislu poslovnih rezultata grupacije u ovoj godini – kakav je trend u njenom dosadašnjem toku?

Ovogodišnja akvizicija Klasa predstavlja strateški korak ka ulasku među pet najvećih regionalnih prehrambenih industrija. Dobili smo jednu veliku domaću kompaniju kao preduvjet razvoja cijele bosanskohercegovačke industrije hrane. S tim u vezi i primarna poljoprivredna proizvodnja u Bosni i Hercegovini u nama može imati uvijek sigurnog partnera. Tako da su i naši razvojni ciljevi povezani sa ukupnim razvojem jedne grane industrije. S druge strane, nastojat ćemo dalje povećavati realizaciju kako na domaćem tako i na inozemnim tržištima. Veliki uspjeh pravimo sa Zlatnom džezvom na stranim tržištima, međutim i brandovi poput Bosanskog lokuma, Klasovih somuna i pita, Sprindove jufke, Oaze, Tajne, Kenta i Mastera, svakim danom ulaze na police velikih inozemnih tržnih centara.